Disputatio Anselmi Havelbergensis episcopi cum archiepiscopo Nicomediae Nichiteperscripta ad papam Eugenium
Pap. — 359 Bll. — 33 × 21 cm — 16. Jahrh.
Von verschiedenen Händen
Pergamentband: die Bindebänder abgerissen.
Herkunft: Vielleicht früher im Besitze von Joh, Wigand.
f. 1–164. Disputatio Anselmi Havelbergensis episcopi cum archiepiscopo Nicomediae Nichite in publico conventu apud urbem Constantinopolitanam perscripta ad papam Eugenium (III). Eine andere Handschrift, vermuthlich eine Copie der vorliegenden, in 51. 14. Aug. 4to. Sind die bekannten Dialogorum libb. III, gedr.: D’Achery, spicilegium sive collectio veterum aliquot scriptorum, I. 161–207
f. 165. De doctore Jacobo Andreae epistola Ambrosii Hertzler, pastoris Brumbuigensis, d. d. Brumbuiy, 1570. Febr. 24.
f. 166–167. Epistola Joh. Wigandi de colloquio Aldenburgensi, adiectis Misnensium scholiis.
f. 168–168′. Magistri Christophori Pezelii explicatio in locum primi capituli Actorum Apostolorum.
f. 169. Epigramma monens, bona opera non esse necessaria in ipso actu iustificiationis, auctore Johann. Pistore Franco, moderatore scholae Ronneburgensis.
f. 170–171. Epistola Joachimi Westphali autographa ad Joh. Wigandum, d. d. dominica Exaudi 1569.
f. 172–173. Alberti Lemeygeri epistola ad Joachimum Tegenerum (Degener), d. d. Witeberge, 1569. Jun. 22.
f. 173. Canticum ad Gigantem (Joh. Riess), auctore N. Selneccero.
f. 174–181′. Concept eines Schreibens der Theologen zu Jena an den Herzog Johann Wilhelm von Sachsen.
f. 182–183′. Ignoti epistola de colloquio Aldenburgensi et de iis que secuta sunt.
f. 185–219. Bestendige, runde und richtige Bekentnis D. Samuel Hubers von der Gnadenwahl etc. (Gegen die anonym erschienene, aber von D. Hunnius verfasste Schrift Controversiae inter Theologos Wittenbergenses. gerichtet.).
f. 221–238. Vom Kriege, nutzliche Erinnerunge in diesen furstehenden noͤten nicht undienlich zu betrachten, durch Franciscum Burchardum Lewenbergensem.
f. 240–249′. Acta clarissimi piissimi et doctissimi viri D. Guilelmi Gnaphei Hagiensis, ex quibus cognoscere licet, quo candore et qua pietate in hoc negotio erga ipsum usus sit adversarius Staphylus.
f. 260. Αντόγραφον Gnaphei.
f. 261–262. Oratio Rivii recitata in hoc conventu tempore promeridiano.
f. 262′. Brevis et perspicua conclusio colloquii instituti Vilnae ab illustrissimo principe et M. D. Palatino Vilnensi, die 14. Jun. 1585. Subscripserunt: Paulus Weiss, professor theologiae in Academia Regiomontana. Martinus Henricus, diaconus Principis Prussiae. Joh. Sommer, pastor ecclesiae Germanicae Vilnensis. Paulus Odrobornius, pastor Gaunensis. Georgius Plotkonius, pastor Polonicus.
f. 265–279. Colloquium habitum Vilnae in palatio illustrissimi ac Magni Ducis Domini Christophori Radiuili (Ratzivill) in Birtza et Tubinga ducis, Palatini Vilnensis, die 14. Juni 1585.
f. 280–285. Widerlegung der vermeinten des M. Weidneri und Alexander Exceptionen contra testes examinandos et dicta testium, welche wir Lux Blumenstein und Caspar Goebell samtlich und sonderlich in Belehrung der streitigen Sachen rechtlichen zu führen und examiniren zu lassen uns für diesem erklärt haben.
f. 288–295′. Supplicatio einem erbaren hochwürdigen Rath wegen Wiederzulassung des Pfarrherrn Gregorius Schultzen zu S. Bartholomaeus zu seinem Amte, übergeben (15)75, den 16. September.
f. 298–300. Epistola Francisci Burchardi de variis quaestionibus.
f. 302–309. Articuli, de quibus non convenit nobis cum adversariis.
f. 312–313′. De reformanda ecclesia. Addita est (f. 313′) epistola Clefeldi ad Franciscum (Burchardum?).
f. 317–327. Ein Predigt vnd Unterricht vom heiligen Abendmahl Unseres Herrn und Heylands Jesu Christi, gehalten den dritten Sonntag nach Epiphanie anno 1560 von Georgius Ecardus, Pfarrherr zu Au(g)spurck zu S. Anna.
f. 328–333. Unterschied der Lehre vom heiligen Abendmal Jesu Christi zwischen den rechten Lehrern zu Danczig und den eyngeschlichenen Sacramentierern.
f. 334–349. Scriptum Francisci Burchardi contra Kittelium. 1576. Dec. 6. (Deutsch.) Am Schluss von anderer Hand: Anno 78. 3. Julii coram Senatu est instituta reconciliatio inter D. Kittelium et Franciscum Burchardum.
f. 350–359. Model einer Kirchenordnung.