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Brief 330

Nonne, wahrscheinlich im Kloster Lüne, an eine Nonne in einem anderen Kloster

undatiert

Trostbrief — Letter of condolence after the death of the mother of the recipient

Kloster Lüne, Hs. 15, Lage 24, fol. 2r

Lateinisch und Niederdeutsch.

Die Gemeinschaft hat über die Priorin erfahren, dass die Mutter der Empfängerin nach langer Krankheit verstorben ist. Die Empfängerin soll Trost in Christus finden und ihm ihre Mutter anvertrauen. Die Nonnen verweisen auf Anselm von Canterbury als Beispiel der Verehrung der Mutter und senden ein Marienbildchen. Die Empfängerin soll ihr trauriges Herz ins milde Herz der Gottesmutter legen und mit dem Jesuskind die Milch göttlichen Trostes und den Wein der Betrachtung erhalten. Dies soll sie trösten und ihr im Jenseits den Anblick der Dreifaltigkeit erbringen.

The writer has heard from the prioress that the mother of the recipient died after long illness. She should console her with the love of Christ. She draws on Anselm’s veneration of Mary and sends her an image of Mary.

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[Lage 24, fol. 2r]


1 Mariam matrem virgineam gaudiis et consolationibus
2 redundantem cui nulla comparari matrum valent
3 gaudia quia ei ac filiolo eius in virginali puer=
4 perio. astabant angelorum milia pro amicabili
5 salutamine.

Karissima soror N alze we vor=
6 namen hebbet ex scriptis venerabilis dompne ac
7 dilecte matris nostre dat de leue Jesus vestram
8 matrem ghe eschet hefft de presenti seculoa seculo
9 up dat he er mochte louen pro labore certa=
10 minis dar se per diuturnam infirmitatem inne
11 laborert hefft. Et licet fragilitas humani=
12 tatis adhoc compellat ex innata ac materna
13 caritate dat juw dat na gheyt tamen
14 petimus ob amorem Jesu Christi ac dulcissime ma=
15 tris eius dat gy willen consolabiliter wesen
16 uti optime fotesb velc potesstisd vnde offert se
17 voluntarie sponso nostro up dat gy hic et in
18 futuro moten samdelich werden illius merce=
19 dis dat he ete electis suis ghe louet hefft,

[Lage 24, fol. 2v]
20 sicut legymus in Ewangelio Omnis, qui relique=
21 rit patrem et matrem, centuplum accipiet et
22 vitam eternam possidebit.1 Et ut maiorem
23 securitatem indelebiliter amoris sui erga
24 nos exiberet reliquitf vobis suam unicam et
25 dulcissimam matrem in consolatricem cuiuscumque
26 tribulationis sicut testatur beatus Ancelmus
27 dicens O beata fiducia. O certum refugium
28 mater Dei est mater nostra.2

Ergo karissima N in
29 monimentum mutue ac interne caritatis
30 so sende we juw hanc piissimam matrem misercordie
31 Mariam reginam celi depictam in folio sed
32 iam regnantem in regni solio3 dar lopet htg
33 tho in desideriis cordis piissimih quasi expansis brachi=
34 is vnde offert er in sinuum sue pietatis tristi=
35 tiam mentis vestre necnon dilectam animam illius
36 se is so milde vnde sote, dat se ubique van
37 barmherticheyt ouer vultvludi; leghet

[Lage 24, fol. 3r]
38 juwe herteken in er moderke herteken, vppe
39 dat gy cum parvulo Jesu adhuc lambentem u=
40 bera virginea matris sue moghen entfang=
41 ghen in presenti gratiamj lac divine consola=
42 tionis et vinum superne contemplationis
43 vnde dar van alzo moten comfortert werden
44 ad excercitia perfecte religionis dat gy
45 post hanc vitam dar moten komen ubi
46 pro hoc accipiatis mel eterne retributionis
47 videlicet speculum sancte Trinitatis in gloria
48 eterne felicitatis quod vobis et nobis insi=
49 mul dignetur largire qui humanitatis
50 nostre voluit particeps existere Jesus Christus
51 Marie filius Amen.


Kritischer Apparat

a hier gestrichen seculo

b hier gestrichen fotes

c supra lin.

d zu korrigieren in potestis

e hier gestrichen et

f Abkürzung wie für quid, gemeint ist hier jedoch die finite Verbform mit „t“ am Wortende

g hier gestrichen ht

h supra lin.

i zu korrigieren in overvlud

j hier gestrichen gratiam


Sachapparat

1 Mt 19,29.

2 Anselm von Canterbury, Oratio LII ‚ad sanctam virginem Mariam‘, Opera omni ed. Schmitt (1946), Bd. 3, S. 23. Anselm hat tutum statt certum.

3 Das Bild Mariens als regina coeli scheint hier, durch den im Reim betonten Thron, auch auf ihre Darstellung als sedes sapientiae verweisen zu sollen. Vgl. Bouyer, The seat (1965).

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