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Beschreibung von Cod. Guelf. 1024 Helmst. (Heinemann-Nr. 1126)
Otto von Heinemann: Die Helmstedter Handschriften. Bd. 3: Cod. Guelf. 1001 bis 1438 Helmst. (1888) S. 1517

Pergam. 19 × 13 cm 109 Bll. 12. Jahrh. Von verschie-
denen Händen. Mit rothen Überschriften und Anfangsbuchstaben.

Ebd.: Unüberzogene Holzdeckel mit Lederrücken: letzterer erneuert.

Prov. u. Gesch.: Früher im Besitze von Flacius, von dem f. 1 die oberflächliche Inhaltsangabe
herrührt.

Enthält:
1) f. 1'2'. Index epistolarum contentarum in 2) et 3).
2) f. 3'29. Ivonis Carnotensis episcopi epistole XXXVIII. Es sind die
Briefe 71–108 in den opp. (Paris. 1647).
3) f. 2967'. Epistole XLV apostolicorum, imperatorum, archiepiscoporum
diversarumque personarum. Sie finden sich theils bei Jaffß biblioth.
rerr. Germ. V (Udalrici Babenberg, codex no. 36. 33. 28. 32. 40.
39. 69. 49. 53. 177. 63. 59. 84. 83. 62. 66. 165. 164. 92. 75. 46.
144. 140. 224. 60. 61.48.132.129), theils ebenda II (Gregor ii VII
registr. III. 7. IV. 12. 24. V. 7. 14“ und epp. collect, no. 5. 8. 9.13.
14. 18. 17. 27), theils im Archiv f. österr. Geschichtsquellen XIV.
89–92 (auch Hahn collectio 1.122). Dazu kommen noch folgende
Stücke:
a) f. 45'. Obtestatio Gregorii VII pape ad apostolos Petram et Paulum
post electionem Rodolphi anticesaris: „Beate Petre, princeps
apostolorum.“
b) f. 67'. E(berhardi) Babenbergensis episcopi epistola ad clerum Mo-
guntinum: „Tacui, tacui.“
c) f. 68'. Responsio cleri Moguntini ad E(berhardum) Babenbergen-
sem episcopum: „Fili, fili.“
d) f. 69. R(einaldi) Coloniensis arehiepiscopi ad A(dellieidim) abbatis
sam Gandersheimensem epistola. Hahn I. 206.
4) f. 69'78. Alexandri regis Magni Macedonum et Dindimi regis Bragma-
norum de philosophia per literas facta collatio: „Sepius ad aures
meas fando pervenit.“ Schlussschrift: Expliciunt collationes Alexandri
et Dindimi de philosophia.
5) f. 7878'. Friderici I imperatoris epistola ad archiepiscopum Treviren-
sem. Gedr.: Archiv f. österr. Geschichtsquellen XIV, wo der Brief
vollständig sich findet, während die Handschrift nur • den Anfang
giebt.
6) f. 78'80'. Epistola cuiusdam monachi P. ad A. summum pontificem de
simonia, i. e. adversos eos, qui dicunt se innocenter agere, quod
ecclesie facultates emunt, si tantummodo manus impositionem
gratis accipiunt. Zu Ende defect.
7) f. 81109'. (auf rescribierten Blättern) Vita s. Cyriaci martiris, secun
dum Mezenzium monachum. Mit voraufgehendem Prologus (roth):
De vita sancti Cyriaci martiris prologus incipit et in qua rerum
veritate nativitas et electio eiusdem divulgabantur vel a quo vel
in quo loco sanctum eius corpus sit inventum. Dann beginnt der
Prologus (f. 8189) mit folgenden Worten: „Quecumque de incognitis
gestis eximii martiris Cyriaci, venerabilis Hadwi, usquam
investigavi, breviter me tibi cum aliis sororibus tuis aperire petisti.“
Das Werk war also auf Wu/nsch einer unbekannten Äbtissin
Hadivi verfasst. Weiter folgt (f. 8989') eine Widmung an letztere
in fünf Distichen (abwechselnd roth und schwarz) :
„Ecce tuis parvi votis, venerabilis Hadwi,
Cor quia de magno fervet amore modo“ etc.
und darauf (f. 89'–9(1) ebenso (abwechselnd roth und schwarz)
gleichfalls in Distichen die tituli:
„Nunc liceat paucis titulos prefigere musis,
Mater, ut agnoscas, quid querendo legasu etc.
Dann kommen noch (f. 9ff) folgende Verse:
Plurima patroni iam sunt miracula sancti,
Ammodo que versu stringere non libuit,
Sed qui mira petat, non cognita quisque requirat,
Ad prosam nostri mittere se properet.
Illic inveniet nunc plenius omnia gesta,
Sicut ea sanctus narrat Mezezius (sic).
Tu, qui magniloquas non queris munere gazas,
Sed calidum vero pectus amore Dei,
Corrige pyerium modo quod rutilat glaciale,
Ultima flamma bibat, laxet et hos apices.
Nun erst folgt die Vita s. Cyriaci, deren Überschrift lautet (roth):
Incipit nativitas, vita et electio sancti Cyriaci martiris secundum
rationis affirmationem eximii viri Mezenzii monachi.
Anfang der Vita: „In provincia Tuscia, prope confinia Flamminie pro-
vincie, in via Ostensi, que civitas sita est in miliario septimo ab
urbe Roma.“


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