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Beschreibung von Cod. Guelf. 667 Helmst. (Heinemann-Nr. 717)
Otto von Heinemann: Die Helmstedter Handschriften. Bd. 2: Cod. Guelf. 501 bis 1000 Helmst. (1886) S. 118119

Pap., einige Bll. Pergam. 21 x 15 cm cm. 248 Bll. 15. Jahrh. (1458). Mit rothen Überschriften und meist rothen Anfangsbuchstaben.

Ebd.: Holzdeckel mit braunem gepressten Leder überzogen, mit zwei messingenen Schliessern.

Prov. u. Gesch.: Stammt aus dem Kloster Wöltingerode, f. 1 mit rother Schrift: Liber
beatissime virginis Marie in Wöltingerode, quem comparavit nobis pia sollicitudine
dilectissima domina et mater nostra Elyzabeth de Borchtorpe, abbatissa domus
huius piissime memorie.

Enthält:
1) f. 1–177. Libellus de christianissimo documento. „Hie anima alloquitur
consequenter spiritum.“
2) f. 178–248. Tractatus nonnulli b. Bernhardo adscripti, versibus mona
sticis premissis et in calce adiectis.
f. 178. Preludium.
„Scribere iam cogor monachis morale novellis.“
f. 178'. Versus de capitulis collecti subsequentis.
„Ut tu salveris, salvatorem venereris.“
f. 178'. Descriptio monachi boni per alphabetum:
„Aggredi debes puram bonam ac spiritualem vitam.“
Schlussschrift (f. 179):
Hec lectio puerilis satis est novello virilis.
Quicunque hanc discere voluerit, sui ipsius magister scolasticus fiat et
semetipsum disciplinet, quociens obliviscens transgreditur, donec
more puerorum hanc superiorem rigam addiscat frequencius ruminando.
f. 179'. Beatus Bernhardus de informatione iuniorum et seniorum. „Si
vis in spiritu proficere.“
f. 181. Abecedarium noviciorum monachorum. Tractatus b. Bernardi
de honestate vite. Gedr. unter dem Titel „Formula honeste vite“ in
Opp. (ed. Mabillon) II. 794–796.
f. 183'. Opusculum in hec verba: „Ad quid veneris.“ Im Ganzen übereinstimmend
mit dem Tractat, der sich unter diesem Titel findet in
b. Bernardi opp. 1. c. H. 809-816, hier betitelt: „Formula noviciorum“,
f. 198'. Speculum moram b. Bernardi abbatis. „Qui monachus perfectus
esse desiderat.“ Schlussschrift (f. 203):
Hoc speculum morum
Perfectorum monachorum
Iugiter inspicias,
Ut tibi proficias,
Et hoc Bernardi
Speculum velud unctio nardi,
Ut videas clare,
Tunc semper in hoc speculare,
f. 203. Aliud b. Bernardi. „Si plene vis assequi.“
f. 204'. Aliud speculum sive alphabetum b. Bernardi. „Si quis emendationis
vite desiderio.“
f. 207'. Aliud b. Bernardi. „Monachus semper cogitet.“
f. 209. Tractatus b. Bernardi. „Qui in sui creatoris cognitione.“
f. 214. Alia doctrina'eiusdem. „Si vis perfectus esse, hec regulariter
teneas.“
f.214'. Tractatus de bonis exercitiis anime. „Renovamini spiritu mentis.“
f. 220'. De examinatione conscientie. „Sero iam facto examinanda.“
f. 224, 224', 225. Doctrine morales.
f. 227. Optimi passus virtutum religiosorum virorum. „Si vis in spiritu
jiroficere.“
Am Schluss (f. 247') mit rother Tinte:
Mos morum flores si carpseris ut rosa flores.
Dann noch fünf Verse:
„Hoc exemplari si vis professe beari“ etc.
Endlich die Schlussschrift:
Post m bis duo c post 1 octo superadde,
Presens scriptura finit fratribus profutura.
Pro collectore huius presentis humilis collecti et compendii affectuose
rogo supplica Christo Ihesu domino nostro.
Auf dem letzten Bl. (248) von der Hand des Schreibers noch verschiedene
Verse, darunter:
Commendaeio regule sancti Benedicti:
„Cernite maiores, attendite quique minores“ etc.


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